söndag 30 maj 2010

Anna gästbloggar (igen)

Johan hinner inte blogga. All ledig tid går åt till att skriva på uppsatsen för att få ut en lärarexamen. Inte för att han vill jobba som lärare- han har ju världens bästa jobb nu. Men det kan ju vara bra att ha en examen i framtiden. Därför fick jag förtroendet att publicera några inlägg på vad han och Hugo hunnit med i pluggpauserna.


Tittat på kyrkogården, på platsen där brorsan kommer att ligga.

Hugo har ätit medicin med lika stor entusiasm som om det vore glass...

..men han hatar fortfarande att gunga.

På kulturnatta mitt på dagen med Henrik och Linn.

Hugo har fått sin första blånagel. Dumma kastrullocket.

 På Smultronstället för att köpa ett träd och äta en lunchmacka.
Jätteroligt ställe om man är bäbis.


Hugo fick ett sår på fingret när han skulle hjälpa mamma att plantera trädet vi köpte.
Fast plåstret kändes mer besvärligt faktiskt.
Värsta oturskillen som fått de klantigaste föräldrarna...

Lekt Patrick Dempsey i Can´t buy me love 
på Granngården har killarna också hunnit med.

När pappa planterar träd går det bättre att hjäpa till.

Det är viktigt att klappa jorden hårt när man planterat.

Det är mysigt att få vara med pappa i hängstolen.




1 kommentar:

Annelie sa...

Urcharmig kille ( Ja, och pappa ;) ) som verkligen har otur. Att plåstren är värre än själva såret känns igen. Det sitter fortfarande i hos min snart 6 åring.
Och jag kan verkligen förstå att det är så hemskt att gunga. Han kanske lider av samma yrsel som jag i gungor...