måndag 15 februari 2010

Första natten utan Storebror

Natten hade tillbringats på pensionat mormor och morfar. Inkluderat i inackorderingen ingår, sömn, mys, mat och lyxliv. På detta verkar Hugo få promenader på köpet, utomhus. När jag kom för att hämta min son hade han enligt värdfolket just vaknat men när jag kom dit så sov han i morfars knä och lyssnade på Bo Kaspers. Undra hur detta ska sluta vi gillar ju hårdrock och pappas musik, inte jazz.
Vi kom hem för att ta en promenad till Klarkan och GurraGs skola och tittade in i Gustavs klassrum. Hugo lattjade med Björn och Linda samtidigt som vi vuxna gjorde annat.
Hugo ville som vanligt inte sova när kvällen kom. Grin och ilska byttes ut mot en allt tröttare blick när jag berättade om en röd liten stuga i skogen, i den skogen man kommer till när man somnar.  Gustav kommer att vara där, hälsa G att vi älskar honom och saknar honom. Antagligen så håller han redan på att pyssla när du kommer, men han visar dig säkert hur man gör, föresten, han kanske bara har en dator så ni får nog turas om att spela. Hälsa G att vi klarar oss, men tänker på han hela tiden...
Helt plötsligt hade Hugo somnat...

så här såg det ut när jag skulle hämta Hugo

Hugo står upp mot Xbox påsen

1 kommentar:

Alexandra sa...

Jag förstod inte det där med den röda stugan först, men nu gör jag det. Så fint. Fina tankar.

Krya på er!